Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Frakt og betaling

Frakt

Vi har fast frakt på 49,- hvis du velger leveringsmåten "fast frakt".

Bestiller du for over 1000,- tilbyr vi gratis frakt. 


Hente i butikken

Varene kan også hentes hos Grete AS i butikken på Leknes i Lofoten, adresse Storgata 81, 8370 Leknes. Velg da «Vis flere fraktalternativer» under «Velg leveringsmåte».

 

Levering

Vi garanterer rask levering og sender pakker hver ukedag. Posten har ikke utsending lørdag/søndag/helligdager. Bestiller du før kl. 09.30 (mandag - fredag) blir din bestilling blir sendt samme dag.

Levering av varen skjer med Posten, vi benytter Pakke i Postkasse (under 2 kg) og Klimanøytral Servicepakke. Pakke i Postkasse blir sendt rett i din postkasse. Er pakken for stor for postkassen mottar du sms og mail om at pakken må hentes å nærmeste postkontor. Ved Klimanøytral Sevicepakke mottar du SMS/mail om at pakken har ankommet ditt postkontor.

Når varene er bestilt mottar du en ordrebekreftelse. Vi sender deg en leveringsbekreftelse på e-mail når varen er sendt. 

Vi sender kun til Norge. Egne satser for Svalbard eller Jan Mayen.

Det er to ukers frist for å hente pakken på ditt nærmeste utleveringssted (post i butikk eller postkontor). Posten sender ut påminnelse dersom du har glemt å hente ut din pakke. Hvis pakken ikke blir hentet innen gitt dato blir den returert tilbake til oss. Du fraskrives da retten til angrerett (Angrerettloven § 11 og § 13). For å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken blir du fakturert med et gebyr på 175,-.

 

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser . Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til oss selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.  Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Du får angrerettskjema på mail når du bestiller varer hos oss, benytt deg av dette. Kjøper betaler returkostnadene av varen og velger selv hvordan den vil returnere varen. Se etter at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke blir skadet under forsendelsen. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Vi er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag vi mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til vår rådighet.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til oss i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Kontakt oss i kontaktskjema eller på mail kundeservice@greteshandarbeid.no om du har spørsmål.

 

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

 

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift ).

 

Betingelser for kjøpt av mønstre

Ved kjøpt av oppskrifthefte settes det krav om kjøp av minst fire nøster garn. 

 

 

Betaling 

På www.greteshandarbeid.no kan du benytte betalingsmulighetene Klarna og PayPal.

Klarna

I Klarna Checkout får du betalingsmåter som faktura, delbetaling og kredittkort. Du fyller inn epostadressen og postnummer så mottar du faktura i posten eller betaler med kort dersom du ønsker dette. 

Kredittkort - Når du handler med klarna kredittkort, bruker du ditt debit- eller kreditkortt ved betaling.

Klarna faktura - Når du handler med faktura fra Klarna, får du alltid varene dine hjem før du betaler. Du betaler ikke for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk.Fakturaen vil vanligvis ha en betalingsfrist på 14 dager fra kjøpsdatoen

Delbetaling - Når du delbetaler eller velger å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. Denne betaler du i slutten av måneden etter. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, et KID-nummer og kun én fakturavgift på 45 kr. Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender vi deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen sender vi deg månedsfakturaen i slutten av måneden. Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned. Du kan betale hele beløpet når du vil, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.

Paypal

Vi tilbyr betalingsløsningen PayPal. Velg da "Bedrift" øverst til høyre når du er i handlekurven. Logg inn med ditt PayPal brukernavn og passord eller opprett en konto på samme side.